آزمون تومر

آزمون تومر

همه چیز درباره ی آزمون تومر (TÖMER)

آزمون تومر
آزمون Tomer

اگر میخواهید همه چیز درباره ی آزمون TÖMER را بدانید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید . آزمون TÖMER ، به عنوان یکی از معتبرترین دوره های آموزش زبان ترکی در استانبول است . این ازمون یک پیش نیاز اصلی برای ورود به دانشگاه های دولتی ترکیه و زبان ترکی است . Tomer مخفف مرکز آموزش زبان ترکی استانبولی است . آزمون Tomer مانند گواهینامه زبان انگلیسی TOEFL و IELTS برای تحصیل در ترکیه و ورود به دانشگاه های این کشور از اهمیت بالایی برخوردار است.

آزمون تومر شامل 5 بخش اصلی مبتنی بر کامپیوتر است . این آزمون با خواندن ، گوش دادن ، صحبت کردن ، نوشتن و دستور زبان و مهارت افرادی که زبان ترکی را به عنوان یک زبان خارجی یاد می گیرند ، ارزیابی می شود . یک گواهی به متقاضیان موفق با توجه به سطح آنها اعطا می شود . کسانی که در امتحان قبول شده باشد ، می تواند مستقیماً سال تحصیلی را شروع کند.

مهارت‌هایی که در آزمون تومر بررسی می‌شوند 6 بخش مختلف هستند. در امتحان تومر 240 دقیقه فرصت دارید تا به 100 سوال پاسخ بدهید. به طور کلی ساختار تومر همانند آزمون آیلتس و تافل است. بخش‌های مختلف این آزمون عبارتند از:

  • Reading
  • Listening
  • Writing
  • Structure
  • Spoken Production
  • Spoken Interaction

آزمون TOMER
آزمون تومر

آزمون TÖMER دارای چندین سطح از A1 تا C1 است . مجموع نمرات شما در این آزمون سطح شما را در ترکی ترکی نشان می دهد . دوره زبان ترکی و آزمون تومر از 2 سطح شامل 2 سطح مبتدی ، 2سطح متوسط ​​و 2 سطح پیشرفته تشکیل شده است.

همه چیز درباره ی برنامه کلاسها و آزمون TÖMER

هر سطح از کلاس های تومر در هشت هفته (2 ساعت) برگزار می شود . کلاسها معمولاً 2 ساعت صبح یا بعد از ظهر برگزار می شود . و در پایان ، دانش آموزان مجاز به دریافت مدرک رسمی و معتبر هستند . با مجموع 2 هفته و در مجموع 2 ساعت کلاس زبان و قبولی در امتحان نهایی .

در پایان هر سطح از آزمون زبان ترکی ، دانش آموزان از طریق ارزیابی عملکرد یا امتحان نهایی مورد ارزیابی قرار می گیرند. این ارزیابی شامل چهار مهارت اصلی درک شنیداری ، درک مطلب ، درک گفتاری و نوشتاری و مهارت های گرامری جانبی است.

بر اساس وب سایت رسمی آزمون آنکارا تومر ، دوره های آموزش زبان ترکی در استانبول به صورت دوره های فشرده (1 ماه ، 2 ساعت) یا دوره های معمولی (6 ماه ، 2 ساعت) ارائه می شود . لازم به ذکر است که ترکیه مانند تحصیل در کانادا یا تحصیل در آلمان ، دارای مدرک زبان ترکی برای پذیرش در دانشگاه های خود است . حداقل سطح TOMER B1 توسط قوانین بخش پذیرش دانشگاه مربوطه مورد نیاز است.

سطوح ازمون TÖMER

A1

فرد می تواند نیازهای اساسی خود را با استفاده از موضوعات بسیار ساده ای که در زندگی روزمره برای همه شناخته شده است برآورده کند . او می تواند خود یا شخص دیگری را معرفی کند . اگر فردی که با او صحبت می کنید به او کمک کند تا واضح و آهسته صحبت کند ، می تواند ارتباط برقرار کند.

A2

فرد ممکن است با استفاده از اصطلاحات و اصطلاحات ساده مربوط به محیط و موضوعات نزدیک خود ارتباط برقرار کند . این می تواند مبادله ساده اطلاعات را در مورد موقعیت هایی که اغلب با آنها مواجه می شوید ایجاد کند.

B1

زبان شناس می تواند ایده اصلی کلمات واضح استفاده شده را درک کند . او همچنین می تواند متون دشوار در مورد علاقه خود را درک کند .جملاتی ساده اما به هم مرتبط می تواند بسازد . او می تواند در مورد رویدادهایی که زندگی کرده است اطلاعاتی ارائه دهد.

B2

درک ایده اصلی متون پیچیده.  فرد میتواند اصطلاحات مربوط به رشته خود را بشناسد و با استفاده از این اصطلاحات مصاحبه کند . او می تواند خود را روان و سریع معرفی کند. او می تواند اطلاعات واضح و مفصلی در مورد یک موضوع ارائه دهد.

C1

زبان اموز می تواند متون طولانی و پیچیده را درک کرده و چکیده های مفصلی تولید کند. او می تواند خود را روان و سریع بدون نیاز به جستجوی کلمات زیاد معرفی کند. او می تواند از بان به طور مداوم در زندگی اجتماعی و حرفه ای یا در آموزش استفاده کند . فرد می تواند نظر خود را در مورد مسائل پیچیده به صورت باز ، برنامه ریزی شده و با جزئیات بیان کند.

C2

او تقریباً هر چیزی را که می خواند ، بدون مشکل می فهمد . اطلاعات مکتوب یا شفاهی به دست آمده از منابع مختلف را خلاصه کرده و می توانN بیانی واضح در مورد این مسائل ارائه دهN . او می تواند ایده های خود را سریع ، بسیار روان و بسیار واضح بیان کند. آنها می توانند جزئیات را به مسائل پیچیده متمایز کرده و به او منتقل کنند

آزمون تومر
آزمون TOMER

و اما برای شمایی که میخواهید همه چیز درباره ی آزمون TÖMER بدانید:

ثبت نام در آزمون TÖMER

آزمون تومر مثل همه ی آزمون‌های بین المللی به مدارک معتبر و مختلفی نیاز دارد تا بتواند شرکت‌کنندگانی که بیشتر خارجی هستند را ثبت نام کند . برای ثبت نام در این آزمون شما به دو عکس پرسنلی استاندارد (پس زمینه سفید) نیاز دارید. اگر اعتبار پاسپورتتان به پایان رسیده یا اصلا پاسپورت ندارید، هر چه سریع‌تر نسبت به دریافت پاسپورت اقدام کنید.

آقایان در صورتی که کارت معافیت یا پایان دوره سربازی را ندارند ممکن است در این قسمت با نگرانی بزرگی مواجه شوند، زیرا دریافت پاسپورت بدون کارت معافیت یا پایان خدمت، غیر ممکن است. اما توجه داشته باشید ، با ترجمه رسمی شناسنامه خود به زبان ترکی، می‌توانید برای شرکت در آزمون ثبت نام کنید و داخل ایران امتحان بدهید. البته اگر هم اکنون در حال تحصیل هستید، می‌توانید از گواهی اشتغال به تحصیل و سایر مدارک مورد نیاز برای دریافت پاسپورت استفاده کنید. با دریافت پاسپورت در هنگام سفر یک گام جلوتر خواهید بود.

زمانی که مدارکتان اماده شد ، به مراکز معتبر ثبت نام آزمون مراجعه کرده و هزینه شرکت در آزمون را به طور کامل پرداخت کنید. پس از انجام این مرحله نام کاربری و رمز عبور سامانه UTS را دریافت می‌کنید. در این سامانه آزمون‌های آزمایشی و نمونه سوالات قرار داده شده تا با شرکت کردن در آن‌ها بتوانید سطح زبان خود را بسنجید . این آزمون‌های مجازی سطح زبان ترکی داوطلب را تعیین می‌کنند تا آزمون بر اساس مهارت وی برگزار شود. به همین دلیل شرکت کردن در آزمون‌های مجازی سامانه UTS ضروری است.

همه چیز در مورد هزینه ی شرکت در ازمون TÖMER

تومر یک آزمون بین المللی است، هزینه‌ها بر اساس ارزهای بین المللی خواهد بود . اما در کشور ما نرخ ارز نوسانات بسیار بالایی دارد و اگر در این بخش به تومان هزینه‌ها را ذکر کنیم ، اعتبار مطلب تنها یک روز خواهد بود . در نتیجه در این بخش از مطلب هزینه‌های آزمون را به صورت یورو بیان می‌کنیم . داوطلب باید نرخ روز ارز را برای تامین هزینه در نظر بگیرد . هزینه آزمون نسبت به سطح متغیر است ، به طور مثال برای سطح دیپلما آزمون باید مبلغ 150 یورو بپردازید یا دریافت مدرک سرتیفیکا حدود 100 یورو برای داوطلب هزینه خواهد داشت.

آزمون تومر
آزمون tomer

مدارک امتحان TÖMER

به طور کلی دو نوع مدرک برای آزمون تومر وجود دارد. هر یک از این مدرک‌ها اعتبار متفاوتی دارد و در سطوح مختلفی صادر می‌شوند. در این بخش از مطلب هر کدام از این مدرک‌ها را به شما معرفی می کنیم.

دیپلما

اعتبار این مدرک به صورت دائم العمر است و تا زمان که فرد زنده باشد قابل استفاده است. برای دریافت این مدرک باید در آزمون خاصی به نام Yuksez Turkce Sinavi شرکت کرد و نمره قبولی را به دست آورد. اگر در این آزمون نمره قبولی را کسب کنید، مهارت شما در زبان ترکی برای همیشه به اثبات خواهد رسید. مدرک دیپلما تومر اعتبار بسیار بالایی دارد و برای افرادی که این مدرک را دریافت می‌کنند مزایای زیادی خواهد داشت.

برای اینکه در دانشگاه‌های کشور ترکیه ادامه تحصیل بدهید باید نمره C1 را کسب کنید. داوطلبانی که مدرک دیپلما تومر با این نمره دارند به راحتی‌ می‌توانند در دانشگاه مورد نظر خود پذیرش بگیرند. بسیاری از سازمان‌ها و شرکت‌های کشور ترکیه مدرک دیپلمای تومر را یک مدرک معتبر می‌شناسند و هنگام استخدام افراد وجود این مدرک را الزامی می‌دانند. اگر قصد دارید تا در یک شرکت ترکی استخدام شوید باید نمره حداقل C2 را در مدرک دیپلما تومر خود داشته باشید. به همین دلیل است که وجود چنین مدرکی در رزومه، فرصت‌های طلایی تحصیلی و کاری را برای داوطلب ایجاد می‌کند.

سرتیفیکا

مدرک سرتیفیکا تومر بر خلاف دیپلما اعتبار محدودی دارد و اعتبار آن پس از 6 الی 24 ماه به پایان می‌رسد. مدرک سرتیفیکا دو سطح مختلف دارد که به صورت مقدماتی (Temel) و متوسط (Orta) شناخته شده هستند. اعتبار سرتیفیکا مقدماتی تنها 6 ماه است و باید حداقل نمره B2 را برای دریافت این مدرک کسب کنید. سطح متوسط اعتبار دو ساله دارد و داوطلب برای دریافت این مدرک باید سطح زبان ترکی خود را به نمره B1 برساند.

همه چیز درباره ی آزمون TÖMER بسیار ساده است فقط باید کمی دقت کنید و اصلا نگران نباشید