آزمون یوس

آزمون یوس ترکیه

آزمون YOS را بهتر بشناسید.

 

 

آزمون یوس راهی برای دستیابی به دانشگاه های معتبر ترکیه:

آزمون YOS مورد نیاز جهت ورود به دانشگاه های معتبر ترکیه است. که با قبولی در آن میتوانید در رشته های مهندسی ، پزشکی ، داروسازی و دندانپزشکی در دانشگاه های ترکیه تحصیل کنید. بیشتر شرکت کنندگان آزمون از کشور های : ایران ، افغانستان ، قرقیزستان،آفریقا ، مصر و تونس هستند.
حدود ۳۹ هزار نفر در سال های گذشته در آزمون یوس شرکت کرده اند و تعداد شرکت کنندگان در حال افزایش است که انتظار میرود در سال های بین ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۳ به ۱۰۰ هزار نفر برسد.

 

شرایط ثبت نام در آزمون YOS

۱-داوطلب نباید تابع کشور ترکیه باشد.
۲-داوطلب دارای مدرک دیپلم باشد (یعنی متقاضی باید دوره ۱۲ سال تحصیلی را خارج از ترکیه گذرانده باشد).
۳-آزمون محدودیت سنی ندارد.
۴-تعداد دفعات شرکت در آزمون آزاد است.

 

سطح آزمون یوس

به مراتب سطح آزمون YOS پایین تر از کنکور ایران است. آزمون YOS دانشگاهای مختلف درجه سختی متفاوتی دارند و حتی سبک سوالات برخی دانشگاه ها مانندهم نیست.

 

 

تعداد و نوع سوالات آزمون یوس (YOS)

آزمون یوس شامل ۸۰ سوال میباشد که بودجه بندی سوالات آن درهر دانشگاه های مختلف متفاوت می باشد. برای مثال دانشگاه استانبول دارای ۵ سوال هندسه، ۳۵ سوال ریاضی و ۴۰ سوال هوش است. با اینکه شاید ترتیب سوالات در دانشگاه های دیگر فرق کند.

 

مشخصات آزمون YOS

به طور کلی زبان آزمون یوس ترکی است. که در بعضی از دانشگاه ها به زبان های دیگری چون: انگلیسی، عربی یا روسی برگزار می شود . نحوه ی برگزاری آزمونYOS به دو صورت حضوری و آنلاین میباشد. آزمون یک بار در سال برگزار میشود. اعتبار آزمون هم در هر دانشگاه متفاوت است. دانشگاه استانبول یک سال و دانشگاهی مثل آتاتورک دو سال اعتبار دارد.

 

نمره قبولی آزمون YOS

نمره آزمون یوس از ۱۰۰ محاسبه میشود. که به ازای هر چهار سوال غلط یک سوال درست حذف میشود. و هر چه نمره نزدیکتر به ۱۰۰ مانند ۹۹، ۹۸ و یا ۹۷ کسب کنید در قبولی رشته های پزشکی و دندانپزشکی در دانشگاه دولتی و بورسیه کامل شدن شانس بیشتری خواهید داشت.

 

حوزه های برگزاری آزمون YOS

برخی از حوزه های برگزاری ازمون YOS عبارت اند از:
دانشگاه استانبول، دانشگاه اژه، دانشگاه مارمارا، دانشگاه آنکارا و …