جاهای دیدنی استانبول نزدیک تکسیم

جاذبه های دیدنی استانبول

جاهای دیدنی استانبول نزدیک تکسیم

استانبول، پایتخت ترکیه، شهری است با تاریخ و فرهنگ غنی که هر ساله میلیون‌ها گردشگر را به خود جذب می‌کند. استانبول به عنوان پلی بین دو قاره اروپا و آسیا مشهور است، و تکسیم یکی از مناطقی است که به عنوان دروازه‌ای به دنیای زیبای این شهر شناخته می‌شود. تکسیم، یکی از محله‌های مهم استانبول، پر از جاذبه‌های دیدنی است که ارزش یک سفر به این شهر زیبا را دارد. تکسیم یکی از مکان های معروف و مشهور بین ایرانیان می باشد که ترجیح می دهند هتل خود را در این منطقه رزرو کنند. در این مقاله از سایت آتلاز، ما به شما جاهای دیدنی استانبول نزدیک تکسیم را معرفی خواهیم کرد تا شما بتوانید به راحتی اطراف تکسیم را بگردید و نهایت لذت را از مسافرت خود ببرید.

در ادامه، با 10 مکان جذاب در این منطقه آشنا خواهیم شد.

میدان تکسیم Taksim Meydanı

میدان تکسیم مرکز فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی استانبول است. اینجا به عنوان قلب شهر استانبول شناخته می‌شود، میدانی که یادآوری بسیاری از خاطرات و تاریخ است. میدان تکسیم یکی از مکان هایی است که تمامی گردشگران و توریستها از آنجا حداقل یک عکس یادگاری دارند.

برج گالاتا Galata Kulesi

برج گالاتا

از تکسیم به برج گالاتا به راحتی می توانید پیاده به برج گالاتا دسترسی پیدا کنید، برج گالاتا که از هر کجای استانبول به چشم می خورد و زیبایی این شهر را دوچندان کرده است. از آنجایی که برج گالاتا در ارتفاعات ساخته شده است و 67 متر نیز خود برج ارتفاع دارد باعث شده که از هر کجای شهر دیده شود. پیشنهاد ما این است که حتما از داخل برج نیز دیدن نمایید و از بالای برج نمای زیبای شهر و دریا را که بسیار چشم نواز و رویایی است مشاهده نمایید. اگر قصد دارید که پیاده از تکسیم به برج گالاتا بروید در مسیر می توانید از دیدن خانه های قدیمی و کوچه ها و خیابان های سنگفرش لذت ببرید.

خیابان استقلال Istiklal Caddesi

خیابان استقلال

خیابان استقلال یکی از پرآوازه‌ترین خیابان‌های استانبول است که پر از فروشگاه‌ها، رستوران‌ها و کافه‌های جذاب است. قدمت این خیابان عریض و سنگفرش شده به زمان عثمانی باز میگردد. این خیابان زیبا از شیشانه در منطقه بی اغلو که یکی از قدیمی ترین محله های استانبول می باشد شروع شده و به میدان تکسیم ختم می شود. اگر دلتان برای کنسرت خیابانی تنگ شده است به راحتی می توانید به خیابان استقلال بروید و به تماشای موسیقی های زنده بپردازید، از ترانه های ترکی گرفته تا کردی و فارسی همه را می توانید در این خیابان پیدا کنید. یکی از مکان های دیدنی استانبول در شبها خیابان استقلال است زیرا تا صبح اکثر کافه ها، رستوران ها و کلاب ها باز هستند و خیابان پر از جوان ها و توریست هایی هستند که هتل آنها در خیابان استقلال است. همچنین در خیابان استقلال می توانید به موزه پرا، کلیسا نیز سر بزنید و عکس های زیبایی به یادگار ثبت کنید.

علاوه بر مواردی که در بالا به آن اشاره کردیم در خیابان استقلال می توانید سوار تراموای نوستالژیک قرمز رنگ شوید و نهایت لذت را از خیابان استقلال ببرید.

موزه هنر معاصر استانبول Istanbul Modern Sanat Müzesi

این موزه مجموعه‌ای از هنرهای معاصر ترکیه را به نمایش می‌گذارد و یک مکان فوق‌العاده برای علاقمندان به هنر است. این موزه در سال 2004 به عنوان اولین موزه هنرهای مدرن استانبول آغاز به کار کرد. این موزه در منطقه بی اغلو محله آسمالی مسجد واقع در خیابان مشروعیت می باشد که از تکسیم دسترسی بسیار خوبی دارد و به راحتی می توانید از این موزه دیدن نمایید. ورودی این موزه حدود 80 لیر می باشد. در طبقه همکف این موزه نمایشگاه دائمی را می توانید مشاهده کنید که آثار قرن بیستم تا به امروز را به نمایش گذاشته اند.

کلیسای سنت آنتوان Antuan Kilisesi

این کلیسا یکی از زیباترین و تاریخی‌ترین کلیساهای استانبول است و معماری آن شگفت‌انگیز است. این کلیسای زیبا که به سبک معماری نئوگوتیک توسط یک معمار ایتالیایی ساخته شده است در خیابان استقلال در محله بی اغلو واقع شده است. برای دیدن و ورود به این کلیسای زیبا نیازی نیست هیچ هزینه ای پرداخت کنید و ورودی آن رایگان می باشد.

پارک گزی Gezi Park

پارک گزی یکی از مناطق سبز و آرام در تکسیم است که برای پیاده‌روی و استراحت بسیار مناسب است و در نزدیکی میدان تکسیم می باشد. این پارک یکی از قدیمی ترین و تاریخی ترین پارکهای شهر استانبول می باشد که بسیاری از حوادث تاریخی و سیاسی در این پارک اتفاق افتاده است، در زمان عثمانی این پارک به عنوان پادگان استفاده می شده است. ورود به گزی پارک رایگان می باشد و در هر ساعات از شبانه روز می توانید از این پارک زیبا دیدن نمایید و خودتان را به یک فنجان قهوه در کافه ی این پارک دعوت کنید.

موزه پِرا Pera Müzesi

موزه پرا در خیابان مشروعیت منطقه بی اغلو واقع شده است، از میدان تکسیم به موزه پرا به راحتی می توانید پیاده بروید. این موزه در سال 2005 آغاز به کار کرده و امروزه نمایشگاه ها، رویدادهای زیادی در این موزه برپا می شود که دیدن آن خالی از لطف نخواهد بود. پس اگر در نزدیکی تکسیم هستید و علاقه به هنر و فرهنگ جهان دارید حتما به این موزه سر بزنید.

مرکز خرید ایستینیه پارک Istinye Park

مرکز خرید ایستینیه پارک

برای تجربه خریدی لوکس و لذت بردن از رستوران‌ها و کافه‌های شیک، به ایستینیه پارک بروید. یکی از گران ترین مراکز خرید استانبول می باشد، این مرکز خرید برای شیک پوشان و مارک پسندها می تواند بهترین انتخاب باشد. در مرکز خرید ایستینیه پارک می توانید تمامی برندهای فندی، ویکتوریا سکرت، پانچو، هرمس، دیور، لویی ویتون و … را پیدا کنید. علاوه بر خرید اگر دوستدار سینما چندبعدی هستید مرکز خرید ایستینیه پارک می تواند گزینه ی خوبی برای شما باشد.

مسجد تکسیم Taksim Camii

این مسجد زیبا در قلب تکسیم واقع شده است و با معماری فراوان و دکوراسیون باشکوه خود، توریست ها و گردشگران زیادی را به خود جذب میکند. اگر در نزدیکی میدان تکسیم هستید می توانید نماز خود را در این مسجد زیبا و باشکوه بخوانید و از معماری این مسجد زیبا لذت ببرید.

کاخ دلما باغچه Dolmabahçe Sarayı

کاخ دلما باغچه که در منطقه بشیکتاش در کنار بندر کاباتاش قرار دارد دسترسی راحتی از تکسیم دارد، شش امپراتور عثمانی در کاخ دلما باغچه زندگی می کرده اند. این کاخ باشکوه و زیبا در کنار دریای مرمره با ویوی پل بسفر واقع شده است که زییایی آن را دوچندان می کند. اگر به دنبال یک لوکیشن زیبا برای عکاسی هستید کاخ دلما باغچه می تواند یکی از بهترین گزینه ها برای این کار باشد. ورودی کاخ دلما باغچه حدود 120 لیر می باشد در طول ایام هفته بجز روزهای تعطیل می توانید از این کاخ پرشکوه دیدن نمایید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
نظر شما برای ما مهم است، لطفا نظر دهید.x