بورسیه تحصیلی ترکیه

بورسیه دانشگاه های ترکیه

 

ترکیه بورسلاری Türkiye Bursları

دولت ترکیه سالانه تعدادی بورس تحصیلی در تمامی مقاطع برای علاقمندان به تحصیل در ترکیه تحت عنوان ترکی بورسلری ارائه می کند که داوطلبان تمامی کشورها می توانند در این بورسیه ثبت نام نمایند.

معرفی صفر تا صد بورسیه ترکیه 2022 (ترکیه بورسلاری)

آیا مایل به تحصیل رایگان در ترکیه هستید؟ تحصیل در ترکیه و بهترین دانشگاه های این کشور آرزوی هر شخصی است، اما ممکن است برای این هدف موانعی بر سر راه فرد قرار گیرد که از رسیدن به این هدف مهم باز دارد، شاید مشکل پول و پرداخت هزینه با این اوضاع اقتصادی و هزینه های بالای تحصیل در خارج از کشور و ارزش پایین ریال ایران سالانه دانشجویان ایرانی زیادی را از تحصیل در کشور ترکیه باز دارد، اما اگر کمی هوشیار باشیم و  بتوانیم از فرصت هایی که سر راهمان قرار میگیرد، به بهترین نحو استفاده کنیم.

ترکیه بورسلاری یکی از بهترین راه های تحصیل رایگان در ترکیه می باشد و یکی از برترین بورسیه هایی است که در سراسر جهان به دانشجویان تمام مقاطع تحصیلی تعلق میگیرد، اگر دوست دارید در مورد این بورسیه اطلاعات بیشتری داشته باشید تا آخر این مقاله همراه ما باشید.

برنامه ترکیه بورسلاری علاوه بر حمایت مالی، دانشجویان را در برنامه های مورد نظر آنها در دانشگاه های ترجیح شده توسط متقاضی نیز قرار می دهد و با این ویژگی، با سایر برنامه های بورسیه در جهان متفاوت است.

این یک برنامه ویژه طراحی شده برای متقاضیان مقطع کارشناسی، از مهندسی تا علوم بهداشتی، از علوم انسانی تا علوم اجتماعی و در مقطع فوق لیسانس و دکترا ؛ برنامه های متنوعی در رشته های علوم اجتماعی، علوم انسانی و مهندسی در دانشگاه های معتبر ترکیه ارائه می شود.

بورسیه تحصیلی ترکیه 2022

بورسیه تحصیلی ترکیه

ترکیه بورسلاری

بورسیه تحصیلی ترکیه یک برنامه بورسیه بین المللی می باشد که از طرف دولت ترکیه هرساله به تعداد زیادی از کشور ها در تمام مقاطع تحصیلی(لیسانس،فوق لیسانس،دکتری) اهدا میشود.

علاوه بر قبولی در آزمون یوس و آزمون SAT، ترکیه بورسلاری هم یکی از بهترین انتخاب ها برای تحصیل در ترکیه است. هدف اصلی این بورسیه، ارتقا فهم متقابل با کشورهای دیگر و همکاری در دانش جهانی با رویکرد مردم محوری است.

ترکیه بورسلاری همانند سایر بورسیه های برتر موجود در دنیا تمامی هزینه های دانشجویان منتخب را پوشش می دهد، که دولت ترکیه تامین کننده هزینه تحصیل و زندگی دانشجویان منتخب می باشد.

بورسیه تحصیلی ترکیه یک فرصت ایده آل برای تحصیل رایگان در رشته های پزشکی،دندان پزشکی داروسازی و بسیاری از رشته های دیگر می باشد.

 

مزایای ترکیه بورسلاری 2022

خوابگاه  رایگان: دانشجویان منتخب بورسیه تحصیلی ترکیه میتوانند از امتیاز اقامت رایگان در خوابگاه های دانشگاه ها برخوردار شوند، البته اگر دانشجو تمایل نداشته باشد در خوابگاه های دانشگاه ها اقامت کند، هزینه اقامت به غیر از خوابگاه به عهده خود دانشجو می باشد.

شهریه رایگان: دانشجویان منتخب بورسیه تحصیلی ترکیه تمام دوره تحصیل خود را به صورت رایگان وبدون  پرداخت هیچ شهریه ایی تحصیل میکنند.

بیمه درمانی رایگان: تمام دانشجویانی که موفق به اخذ بورسیه دولتی ترکیه میشوند از بیمه سلامت رایگان برخوردا میشوند که این بیمه تمام هزینه های درمان دانشجویان را پوشش میدهد.

سفر رایگان: هزینه بلیط ورود یا خروج دانشجو از ترکیه بر عهده  سازمان بورسیه ترکیه میباشد. اگر دانشجو خودش بلیط را تهیه نماید؛ مبلغ بلیط به حساب دانشجو استرداد می‌شود.

دریافت حقوق ماهیانه: سازمان بورسیه تحصیلی ترکیه طبق شرایط زیر به دانشجویان هر مقطع حقوق ماهیانه پرداخت میکند.

لیسانس            1000 لیر

فوق لیسانس     1400 لیر

دکترا                 1800 لیر

دوره زبان ترکی رایگان: دانشجویانی که موفق به دریافت بورسیه تحصیلی دولت ترکیه میشوند، باید یکسال دوره زبان ترکی را سپری کنند،این دوره به هیچ عنوان بیشتر یا کمتر از یکسال نمیشود و آندسته از افرادی که تسلط کافی به زبان ترکی داشته باشند نیازی به گذراندن این دوره نمی باشند و مستقیم وارد کورس اصلی دانشگاه ها میشوند.

 

شرایط ثبت نام ترکیه بورسلاری 2022

بورسیه ترکیه

بورسیه ی تحصیلی ترکیه

برای ثبت نام بورسیه تحصیلی ترکیه، متقاضیان نیاز است شرایط زیر را داشته باشند:

  • برای مقطع کارشناسی در ترکیه سن زیر ۲۱ سال
  • برای مقطع کارشناسی ارشد در ترکیه سن زیر ۳۰ سال
  • برای مقطع دکترا در ترکیه سن زیر ۳۵ سال

 

شرایط امتیازبندی و حداقل  معدل  مورد نیاز داوطلبان برای هر مقطع عبارتست از:

مقطع تحصیلی                                                                  حداقل معدل

متقاضیان مقطع لیسانس ( کارشناسی )                                   14  به بالا

متقاضیان مقطع فوق لیسانس ( کارشناسی ارشد ) و دکترا           15 به بالا

متقاضیان پزشکی ، دندانپزشکی و داروسازی                             18 به بالا

 

چه‌کسانی می‌توانند برای دریافت بورسیه تحصیلی ترکیه اقدام کنند؟

  • شهروندان تمام کشورها از جمله ایران و افغانستان و…
  • فارغ‌التحصیلان و یا داوطلبانی که در سال جاری فارغ‌التحصیل می‌شوند. (قبل از آگوست سال 2022)
  • محققان و دانشگاهیان

 

چه‌کسانی نمی‌توانند برای دریافت بورسیه تحصیلی ترکیه اقدام کنند؟

  • کسانی که شهروند ترکیه هستند و یا در حال اخذ شهروندی ترکیه می باشند.
  • دانشجویان در حال تحصیل در یکی از دانشگاه های ترکیه
  •  

 

مدارک مورد نیاز برای ثبت نام بورسیه دولتی ترکیه

  • مدرک شناسایی یا پاسپورت معتبر
  • عکس جدید از داوطلب (لطفا دقت کنید که عکس قدیمی نباشد و قابل تشخیص باشد)
  • کارنامه کنکور ایران برای داوطلبانی که در کنکور ایران شرکت کرده اند (اختیاری)
  • اسکن ریزنمرات و دیپلم دبیرستان (و پیش دانشگاهی) برای متقاضیان بورسیه در مقطع کارشناسی
  • اسکن ریزنمرات و دیپلم دبیرستان (و پیش دانشگاهی) + مدرک کارشناسی برای متقاضیان بورسیه در مقطع کارشناسی ارشد
  • اسکن ریزنمرات و دیپلم دبیرستان (و پیش دانشگاهی) + مدرک کارشناسی + مدرک کارشناسی ارشد برای متقاضیان بورسیه در مقطع دکتری
  • انگیزه نامه ( نامه ای که در آن اهداف خود را از ادامه تحصیل توضیح میدهید)
  • توصیه نامه از دو نفر اساتید راهنما در مقاطع قبلی ( ارشد و دکتری)
  • ارائه CV یا رزومه
  • داشتن مقالات علمی معتبر، چاپ در نشریه های معتبر علمی پژوهشی، علمی ترویجی و … تالیف و ترجمه شانس پذیرش شما را افزایش خواهد داد.
  • نمره آزمون‌های بین‌المللی (مانند GRE, GMAT, DELF, YDS, YÖS و…) ( در صورت نیاز دانشگاه و برنامه انتخاب شده لازم است)
  • نمره آزمون های زبان مثل تافل،آیلتس،دولینگو و … در صورت وجود (در صورت نیاز دانشگاه و برنامه انتخاب شده اجباری است.)
  • نمونه پروپوزال (برای مقطع ارشد یا دکتری)
  • و هرچیزی که به قوی تر شدن رزومه تحصیلی شما میتواند کمک کند .

توجه: حتی الامکان مدارک به ترکی استانبولی و یا انگلیسی باشند، به خصوص  گواهی و ریزنمرات آخرین مقطع تحصیلی و توصیه نامه ها. اجباری در ترجمه مدارک نیست اما تجربه نشان داده مدارکی که ترجمه شده ارسال شده شانس بسیار بیشتری در گرفتن بورسیه دارند.

 

بیشتر رشته ها در دانشگاه های ترکیه به زبان ترکی آموزش داده می شوند. با این حال ، برخی از گروه ها و دانشگاه ها رشته هایی را به زبان انگلیسی یا زبان های دیگر ارائه می دهند. داوطلبانی که مایل به تحصیل در این رشته ها هستند برای اثبات مهارت زبان خود (تافل و سایر گواهینامه های معادل آن) باید مدرک زبان معتبر بین المللی داشته باشند. اکثر این برنامه ها به نمرات آزمون پذیرش بین المللی مانند GRE ، GMAT ، SAT و غیره نیاز دارند. داوطلبان می توانند هنگام انتخاب رشته ها در سیستم برنامه ، زبان تدریس را بررسی کنند.

نکته: اگر سال دوازدهم هستید و هنوز تحصیلات دبیرستان را تمام نکرده اید یا ترم آخر دانشگاه هستید، می توانید با بارگزاری ریز نمرات ترم اول تحصیلی سال دوازدهم یا ترم های گذرانده شده دانشگاه در سایت ثبت نام نمایید.

 

زمان ثبت نام بورسیه تحصیلی ترکیه 2022

ثبت نام بورسیه تحصیلی ترکیه هر سال در زمان مشخصی انجام می‌شود و داوطلبان فقط در زمان مشخص شده میتوانند ثبت نام کنند. در جدول زیر زمان ثبت‌نام و اعلام نتایج بورسیه تحصیلی ترکیه 2022 (turkiyeburslari) را به‌طور کامل قرار داده ایم. برای ثبت نام در بورسیه تحصیلی ترکیه در سال 2022 باید طبق جدول زیر اقدام نمایید:

  • تاریخ آغاز ثبت نام بورسیه 20 دی ماه سال
  • آخرین زمان ثبت نام 1 اسفند ماه
  • بازه زمانی ارزشیابی مدارک  10 اسفند 1400 الی 10 خرداد 1401
  • بازه زمانی برگزاری مصاحبه ها 11 خرداد 1401 الی 9 مرداد 1401
  • اعلام نتایج بورسیه ترکیه 2022 جولای 2022 ( 10 مرداد 1401 الی 24 مرداد 1401)
  • آغاز کلاس ها 10 شهریورماه الی 8 مهرماه 1401

 

اگر قصد شرکت در آزمون SAT را دارید می توانید با شماره واتس اپ 09221207383 در ارتباط باشید، مشاوره ی رایگان جزو خدمات گروه آتلاز می باشد. ما با کمترین هزینه ثبت نام شما عزیزان را انجام خواهیم داد.

 

نحوه ثبت نام بورسیه ترکیه 2022

  • داوطلبان برای ثبت نام در بورسیه تحصیلی ترکیه میتوانند از طریق وبسایت www.turkiyeburslari.gov.tr اقدام کنند.
  • دانشجویان پس از باز کردن حساب در این سایت با انتخاب گزینه زبان فارسی برای ثبت نام اقدام کنند،البته باید دقت شود که نسخه فارسی سایت اشتباهات فراوانی دارد.
ثبت نام بورسیه ی ترکیه

بورسیه ی تحصیلی ترکیه

ثبت‌نام بورسیه تحصیلی به دلیل داشتن فیلدها و موارد مختلف کاملاً تخصصی است و بسیار اتفاق افتاده که دانشجویان پس از ثبت نام در سایت به دلیل اشتباه در ثبت نام به مشکلات فراوانی برخورده اند و ثبت نام اشتباه انجام داده اند. ثبت نام دانشجویان از طریق تیم ثبت نام آتلاز توسط افراد متخصص و مسلط به زبان انگلیسی و ترکی انجام میشود. که در چند سال گذشته ثبت‌نام بورسیه بسیاری از متقاضیان را با موفقیت کامل انجام داده است. و منجر به قبولی تعداد زیادی از داوطلبان شده است.

 

توجه کنید که اگر مدارک بورسیه ترکیه 2022 را به درستی در فیلدهای مخصوص به خود قرار ندهید و یا اطلاعات را به صورت دقیق و درست وارد نکنید؛ ممکن است بورس ترکیه شما توسط دانشگاه مورد نظر رد شود. برای همین توصیه می‌کنیم ثبت‌نام بورسیه تحصیلی خود را به متخصصان این حوزه بسپارید.

 

جزئیات رشته ها و دانشگاه های موجود بزودی بروزرسانی خواهد شد.