دندانپزشکی بدون آزمون

دندانپزشکی بدون آزمون

آیا ایرانی ها امکان تحصیل بدون آزمون در رشته ی دندانپزشکی در ترکیه را دارند؟

جواب این سوال “بله” است.
یه خبر خوب برای کسانی که از کنکور دادن در ایران ناامید شدن داریم. “تحصیل در رشته ی دندانپزشکی بدون آزمون برای دانشجویان بین المللی در کشور ترکیه امکان پذیر می باشد”. ترکیه یکی از کشورهایی که تحصیل در آن اقتصادی می باشد و نسبت به اروپا بسیار ارزانتر می باشد. با توجه به اینکه بسیاری از دانشگاه های آن از کیفیت بالایی برخوردار می باشد و رنک جهانی قابل قبولی دارند.

 

دندانپزشکی بدون آزمون در کشور ترکیه

دانشگاه های دولتی ترکیه معمولا آزمون ورودی برای پذیرش دانشجو برگزار میکنند. شرط پذیرش در دانشگاه های دولتی کسب نمره ی قابل قبول در این آزمون می باشد. اما بدون شرکت در این آزمون ورودی نیز می توان در رشته ی مورد نظرتان تحصیل کنید حتی در رشته ی دندانپزشکی.

با آزمون SAT بدون کنکور در رشته ی دندانپزشکی تحصیل کنید.

با کسب نمره ی حداقل 1100 در آزمون اس ای تی شما داوطلبان عزیز می توانید بدون کنکور در رشته ی دندانپزشکی تحصیل کنید. برای کسب اطلاع دقیق از آزمون اس ای تی و زمان برگزاری آن کلیک کنید.

هزینه های تحصیل بدون آزمون در رشته ی دندانپزشکی ترکیه

خوشبختانه هزینه تحصیل در ترکیه به نسبت کشورهای اروپایی بسیار مقرون به صرفه می باشد. از طرفی هزینه های زندگی نیز پایین تر از کشورهای اروپایی است. با توجه به اینکه برخی از دانشگاه های ترکیه رنک جهانی خوبی دارند و مورد تایید وزارت علوم و بهداشت ایران نیز می باشند. در جدول زیر هزینه ی یک ساله ی تحصیل در دانشگاه های مختلف را می توانید مشاهده نمایید. ستون اول نام دانشگاه، ستون وسط هزینه سالانه ی دانشگاه بدون بورسیه به دلار و ستون سوم هزینه سالانه با بورسیه می باشد.

دقت فرمایید، دانشگاه هایی که تحصیل در آن به زبان انگلیسی می باشد نیز نوشته شده است.

 

معدل ما برای تحصیل در رشته ی دندانپزشکی باید چند باشد؟

معدل دوره ی دبیرستان داوطلبان عزیز برای اخذ پذیرش در رشته ی دندانپزشکی با بورسیه حداقل باید 15 باشد.

شرایط لازم برای تحصیل در رشته دندانپزشکی بدون کنکور در ترکیه چیست؟

داوطلبان عزیز باید دوره ی دبیرستان خود را تکمیل کرده باشند، و دارای مدرک دیپلم باشند. مدارک مورد نیاز برای ثبت نام در رشته ی دندانپزشکی عبارتند از:

  • اسکن پاسپورت
  • اسکن شناسنامه و کارت ملی
  • ترجمه ی مدرک دیپلم (ترجمه به ترکی یا انگلیسی)
  • ریزنمرات دوره ی دبیرستان
  • اسکن عکس 4*4

برای ارزیابی تحصیلی و اینکه آیا شرایط شما مناسب تحصیل در رشته ی دندانپزشکی در ترکیه هست یا نه شما عزیزان می توانید به صفحه ی ارزیابی تحصیلی مراجعه کرده و فرم را پرکنید. کارشناسان ما پس از بررسی های لازمه با شما تماس خواهند گرفت و نتیجه را اعلام خواهند کرد.