آزمون SAT

آزمون ست
آزمون اس ای تی

آزمون Sat یکی از مهمترین آزمون هایی است که در سطح جهان برگزار می شود. آزمون SAT مخفف کلمات (Scholastic Aptitude Test) می باشد که توسط موسسه کالج برد آمریکا طراحی می شود. بسیاری از دانشگاه های سرتاسر دنیا مانند آمریکا، کانادا، استرالیا، نروژ، فنلاند، اتریش، ترکیه و … با نمره آزمون اس ای تی اقدام به پذیرش دانشجو می نمایند.

زبان امتحانی آزمون ست انگلیسی می باشد و با سؤالات ریاضی و زبان انگلیسی متقاضیان را مورد سنجش قرار می دهند. این آزمون در ایران برای تمامی سنین و بلاخص کسانی که امسال دوازدهم می خوانند بسیار مناسب است.

 

اگر قصد دارید در یکی از دانشگاه های معتبر ترکیه پذیرش بگیرید و به تازگی نام آزمون اس ای تی به گوشتان خورده و نمی دانید چیست و چطور باید آن را با موفقیت پشت سر بگذارید، با ما همراه باشید تا در این صفحه به شما چگونگی ثبت نام آزمون SAT و زمان برگزاری آزمون SAT 2021 را به صورت کامل توضیح دهیم. پس اگر می خواهید سال بعد در دانشگاه های کشور ترکیه و یا دیگر دانشگاه های سرتاسر جهان مشغول به تحصیل شوید، به هیچ عنوان این مقاله را از دست ندهید.

شرایط آزمون SAT

شرایط خاصی برای شرکت در SAT وجود ندارد، هر کسی می‌تواند در این آزمون ثبت‌نام کرده و در آن شرکت کند. اما این آزمون برای سنجش میزان آمادگی جهت ورود به دانشگاه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. به دلیل محدودیت اعتبار این آزمون، بهتر است در سنی شرکت شود که در مدت اعتبار آزمون امکان ورود به دانشگاه وجود داشته باشد. Sat توانایی شرکت‌کنندگان در آزمون را در دو زمینه مورد ارزیابی قرار می‌دهد. این دو زمینه عبارت‌اند از:

  • ارزیابی آنچه که دانش‌آموز در طول ۱۲ سال تحصیل در مدرسه آموخته است.
  • ارزیابی اینکه آیا متقاضی توانایی این را دارد که وارد دانشگاه شود و برنامه‌های دانشگاهی خود را به پایان برساند.
شرایط آزمون ست

همه چیز درباره آزمون SAT

آزمون sat ترکیه چیست؟

آزمون Sat ترکیه را می توان به عنوان یکی از مهم ترین آزمون هایی دانست که اگر قصد تحصیل در خارج از کشور مخصوصا ترکیه را دارید، نیاز است که مدرک آن را داشته باشید. آزمون اس ای تی یکی از اصلی ترین آزمون های ورود به دانشگاه های ترکیه است. بیش از 100 دانشگاه ترکیه با آزمون اس ای تی دانشجو می پذیرند. در این بین دانشگاه هایی هم هستند که صرفا از طریق آزمون SAT ترکیه دانشجو می پذیرند. آزمون ست ترکیه حدود 4 بار در سال برگزار می شود. این آزمون برای ایرانیان در ماه های اردیبهشت، شهریور ، آذر و اسفند برگزار می شود.

 

آزمون SAT در کدام شهر های ترکیه برگزار میشود؟

آزمون sat در شهر های ارزروم، ازمیر، آنتالیا، استانبول و آنکارا از دانشجویان گرفته می شود. البته در شرایط خاص (مانند شرایط ویروس کرونا) ممکن است دو یا سه شهر دیگر هم به حوزه های برگزاری آزمون اضافه شوند. هزینه شرکت در آزمون SAT ترکیه تفاوتی با کشورهای دیگر ندارد و همان 98 دلار است که نسبت به گزینه های مختلف ثبت نام می تواند کمی بیشتر شود. در کشور ترکیه، فقط نوع عمومی آزمون اس ای تی برگزار می شود و نوع موضوعی آزمون برگزار نمی شود. در ترکیه برخی از دانشگاه ها فقط با آزمون SAT، برخی از دانشگاه ها فقط با آزمون YOS و بقیه دانشگاه ها با نتیجه هر دو آزمون دانشجو می پذیرند.

 

آزمون Sat

انواع آزمون اس ای تی

آزمون اس ای تی توسط موسسه خصوصی و غیر انتفاعی هیئت کالج برد آمریکا پایه گذاری شده و حق امتیاز آزمون ست برای این کالج محفوظ است. برگزاری این آزمون به نمایندگی از هیئت کالج برد توسط سرویس تست آموزشی اداره می شود، که تا همین اواخر SAT را توسعه داده بود. آزمون اس ای تی برای ارزیابی میزان آمادگی دانشجویان برای تحصیل دانشگاه ها در نظر گرفته شده است. ست معیار مناسبی از توانایی هر دانشجو را می سنجد. این آزمون در ابتدا به گونه ای طراحی شده بود که با برنامه های درسی دبیرستان ها مطابقت نداشته باشد؛ اما در آزمون SAT سال 2016 شاهد تغییراتی بودیم که باعث شد کارها به گونه دیگر انجام شوند. آزمون اس ای تی دو نوع است:

General SAT:

آزمون اس ای تی جنرال آزمونی است که در بیشتر کشورها برگزار می شود و اغلب دانشگاه های جهان با نتیجه این آزمون دانشجویان را پذیرش می کنند. (در این مقاله آزمون SAT جنرال مورد بررسی قرار گرفته است)

Subject SAT:

اس ای تی موضوعی بیشتر در کشور آمریکا مورد قبول دانشگاه ها می باشد. در این آزمون از موضوعاتی مانند زیست شناسی، شیمی و فیزیک نیز سوالاتی داده می شود.

 

زمان برگزاری آزمون اس ای تی 2021

زمان های برگزاری آزمون SAT سال 2021 به دلیل شیوع ویروس کرونا دچار اختلالاتی شد و آزمون های اسفند ماه و اردیبهشت ماه به دلیل این ویروس لغو گردید. موسسه کالج برد برای جبران آن‌ها، آزمون‌هایی در پاییز برگزار می‌کند. آخرین آزمون SAT سال ۲۰۲۱ در تاریخ ۱۳ آذر (۴ دسامبر) برگزار می‌شود. هم اکنون مهلت ثبت‌نام این آزمون تمام شده است. متاخرین هنوز هم می‌توانند تا ۲۵ آبان با پرداخت هزینه‌ی اضافی ثبت نام بکنند. جدول زیر نشان دهنده ی تاریخ‌های آزمون و آخرین مهلت ثبت نام است:

 

تاریخ SAT

آخرین مهلت ثبت نام

آخرین مهلت تغییرات

 

۱۳ آذر ۱۴۰۰

۱۳ آبان ۱۴۰۰

۲ آذر۱۴۰۰

 

۲۱ اسفند ۱۴۰۰

۲۲ بهمن۱۴۰۰

۱۰ اسفند۱۴۰۰

 

۱۷ اردیبهشت

۱۹ فروردین۱۴۰۰

6 اردیبهشت 1400  

 

زمان آزمون SAT

 

هزینه آزمون sat

هزینه ثبت نام در آزمون sat در موسسات مختلف کاملاً متفاوت است و این کاملاً به شرایط و گزینه هایی که متقاضی انتخاب می کند بستگی دارد. هزینه های آزمون اس ای تی به صورت زیر می باشد.

  • ثبت نام: 55 دلار+هزینه‌ای که برای ثبت نام افراد خارجی/غیر آمریکایی (۴۹ دلار برای SAT ترکیه)
  • ثبت نام همراه با بخش مقاله: ۶۸ دلار+هزینه‌ای که برای ثبت نام افراد خارجی/غیر آمریکایی (۴۹ دلار برای SAT ترکیه)
  • ثبت نام از طریق تلفن: ۱۵ دلار
  • تغییر محل آزمون: ۲۵ دلار
  • کنسل کردن ثبت نام به شیوه‌ی تغییر ددلاین یا هر تغییر دیگری: ۲۵ دلار
  • کنسل کردن ثبت نام در روز آزمون برای تغییر ددلاین: ۳۵ دلار
  • ثبت نام با تأخیر (اگر قبل از پایان مهلت ثبت نام با تأخیر اقدام کنید): ۳۰ دلار
  • دریافت گزارش‌های بیشتر از نمره آزمون یا دریافت نمره زودتر از موعد: ۱۲ دلار
  • دریافت نمرات بایگانی شده: ۳۱ دلار
  • سرویس پاسخ گویی شما: ۱۶ دلار (سؤالات، پاسخ‌های درست و نحوه‌ی نمره دهی برای شما ارسال می‌شود).
  • تأیید نمره دستی: ۵۵ دلار (در این حالت دفترچه پاسخ شما کاملاً به‌صورت دستی مورد بررسی قرار می‌گیرد).
  • هزینه رفتن در لیست انتظار: ۵۳ دلار
  • برخی مراکز برگزاری آزمون هزینه‌ی اضافی دریافت می‌کنند: ۲۴ دلار

نکته: البته باید توجه داشت که عوامل دیگری مانند محلی که آزمون ست در آن برگزار می شود نیز کاملاً تأثیرگذار است و هزینه آزمون می تواند تا 150 دلار نیز بالا برود.

 

آمادگی برای آزمون sat

شاید سوال بسیاری از شما این باشد. چطور خودمان را برای آزمون sat آماده کنیم؟ برای آماده شدن هر چه بیشتر در این آزمون چند راه مختلف دارید:

  • شرکت در کلاس های آنلاین
  • شرکت در کلاس های حضوری

هم اکنون هر دوی این کلاس ها در اکثر شهر های ایران برگزار می شود؛ اما هر کدام از آن ها مزایا و معایبی دارند.

 

به جز کلاس ها باید از منابع و کتاب های درستی برای آمادگی بهره ببرید از بهترین کتاب های SAT می توان به SAT official Study Guide اشاره کرد. این کتاب توسط خود موسسه کالج برد نوشته و به چاپ رسیده است و از اصلی ترین منابع آزمون sat به شمار می رود. برای آمادگی بیشتر بهتر است از نمونه سوالاتی که در سطح اینترنت وجود دارد نیز استفاده کنید. ما نمونه سؤالات وبسایت mometrix را توصیه می کنیم با سرچ این کلمات می توانید به نمونه سوالات این وبسایت دست پیدا کنید:

 

نمونه سوالات رایتینگ آزمون اس ای تی: SAT Writing Practice Test

نمونه سوالات ریدینگ آزمون ست: SAT Reading Practice Test

نمونه سؤالات ریاضی آزمون اس ای تی: SAT Math Practice Test

همچنین دو منبع معروف جهانی آزمون SAT وجود دارد که می توانید از آن ها نیز استفاده نمایید.

 

Khan Academy: این موسسه خصوصی می باشد و برای بسیاری از آزمون هایی که برگزار می شوند دوره ها و منابع رایگان تهیه می کند. در منابع آنلاین خان آکادمی شما می توانید به هزاران نمونه سوال و ویدیو های آموزشی به صورت رایگان دست یابید. هدف این موسسه دسترسی رایگان به تحصیل برای همه می باشد.

PrepScholar: پرپ سکولار را می توان از بهترین منابع آمادگی برای آزمون SAT نامید. دوره های این موسسه از 600 تا 7000 دلار می باشد. کلاس ها و نمونه سوالات این موسسه برای کسانی که در زبان انگلیسی تسلط کامل دارند بسیار مناسب می باشد.

 

 

شانس قبولی در آزمون sat

همانطور که اشاره شد آزمون اس ای تی از دو بخش اصلی ریاضی و زبان انگلیسی تشکیل شده است. بخش ریاضی در مقایسه با کنکور سراسری ایران بسیار ساده می باشد و با چند ماه مطالعه مداوم می توانید به نمره بالای 600 در این بخش دست پیدا کنید.

اما بخش های انگلیسی آزمون تقریباً دشوار هستند و فقط افرادی قادر به پاسخگویی به این سؤالات هستند که از تسلط زبان انگلیسی بالایی برخوردارند. برای نتیجه هرچه بهتر در این آزمون باید بیشتر زمان خود را برای یادگیری و تسلط بیشتر در زبان انگلیسی صرف کنید.

 

در آمریکا برای قبولی در دانشگاه ها دو آزمون SAT و ACT برگزار می شوند؛ لازم است دانشجویان برای پذیرش در دانشگاه مورد نظر، این آزمون ها را با موفقیت بگذرانند. اما آزمون ست و ACT تنها مختص کشور آمریکا نیستند و اگر فردی بتواند آزمون اس ای تی خود را با موفقیت بگذراند و مدرک معتبر دریافت کند می تواند در سایر دانشگاه های معتبر جهانی تحصیل کند.

در واقع سطح آزمون SAT و ACT، استاندارد بوده و ملاک معتبری برای دانشگاه است تا افراد را ساده تر و با اطمینان بیشتری انتخاب کند. مسلما هرچه حداقل نمره قبولی SAT شما بیشتر و بهتر از سایر متقاضیان باشد شانس شما برای قبولی در دانشگاه مورد نظر نسبت به دیگران بیشتر خواهد بود.

ثبت نام آزمون ست

 

 

برای ثبت نام آزمون SAT با قیمت مناسب به شماره واتس اپ 09221207383 پیام دهید.

 

بخش های مختلف آزمون sat

آزمون اس ای تی از 3 بخش تشکیل شده است. 2 بخش اصلی و 1 بخش اختیاری. مدت زمان اصلی آزمون 3 ساعت بدون در نظر گرفتن بخش اختیاری می باشد. هدف کالج برد از بخش های مختلف آزمون سنجش توانایی های متقاضیان در زمینه های مختلف می باشد.

 

 

بخش درک مطلب و نگارش

سوالات آزمون با این بخش شروع می شود و 100 دقیقه زمان پاسخگویی خواهید داشت. بخش درک مطلب و نگارش نمره منفی ندارد و نمره آن از 200 تا 800 می باشد. میانگین نمرات کسانی که در آزمون SAT شرکت کرده‌اند در این بخش 497 می باشد.

به سوالات براساس متن ها پاسخ داده می شود. برخی از متن ها دارای نمایه هایه های اطلاعاتی مانند جدول، نمودار و گراف می شود (البته پاسخگویی به این سوالات نیازی به دانش ریاضی ندارد). مباحث این قسمت مربوط به متون ادبی کلاسیک و معاصر آمریکا، زیست شناسی، فیزیک، شیمی، جامعه شناسی، اقتصاد، روانشناسی و … می باشد. سوالات این بخش به صورت زیر می باشد :

  • کلمات مرتبط در متن
  • ارجاع دهی در متن
  • بیان ایده ها
  • مکالمات استاندارد

بخش درک مطلب آزمون ست

بخش درک مطلب از 5 متن تشکیل شده است که هر متن حدود 10 یا 11 سوال دارد. در کل درک مطلب 52 سوال و 65 دقیقه زمان برای پاسخگویی دارد. بخش نگارش نیز از 44 سوال تشکیل شده و 25 دقیقه زمان پاسخگویی خواهید داشت.سوالات بخش نگارش بصورت ارجاع دهی به متن می باشد.

بخش ریاضی

دومین بخش اصلی آزمون SAT از 58 سوال تشکیل شده است و 80 دقیقه زمان پاسخگویی دارد. سوالات این بخش تشکیل شده از 20 سوال 25 دقیقه ای (با ماشین حساب) و 38 سوال 55 دقیقه ای (بدون ماشین حساب) می باشد. نمرات این بخش نیز از 200 تا 800 می باشد. میانگین شرکت کنندگان تاکنون بخش ریاضی 513 می باشد. اغلب دانشگاه های مطرح در ترکیه و سراسر دنیا حداقل نمره این بخش برای انتخاب رشته را 600 در نظر می گیرند. مباحث این بخش از بخش های زیر تشکیل شده است:

  • هندسه
  • موضوعات آماری
  • احتمالات
  • ریاضیات پیشرفته
  • آنالیز داده ها
  • مثلثات
  • توانایی حل مسئله
  • بخش انشاء

این بخش کاملا اختیاری می باشد. به کسانی که این بخش را نیز در آزمون SAT انتخاب می کنند 50 دقیقه زمان برای پاسخگویی داده می شود. متقاضی باید در رابطه با موضوع درخواستی انشایی بنویسد. موضوعات اغلب در رابطه با تاریخ، علوم، جامعه و …. می باشد. نمره این بخش جدا از دو بخش قبلی محاسبه می شود. این بخش برای تعداد بسیار کمی از دانشگاه ها فقط اهمیت دارد. انشای نوشته شده توسط دو مصحح بررسی می شود و به کسانی که از سه عامل شاهد، استدلال و آرایه های ادبی استفاده کرده باشند، نمره بالاتری تعلق می گیرد. نمره بخش انشاء نیز از 200 تا 800 می باشد.

آزمون ریاضی SAT

 

 

حداقل نمره قبولی sat

امروزه دانشگاه های معتبر در کشورهای ترکیه، نروژ، انگلستان، استرالیا، کانادا، آمریکا و … از مدرک آزمون SAT برای پذیرش دانشجویان استفاده می کنند. آزمون ست یکی از مهم ترین ملاک های انتخاب دانشجویان دانشگاه های معتبر در سطح جهانی است.

حداقل نمره ای که می توان در آزمون اس ای تی به دست آورد 400 می باشد؛ اما حداقل نمره برای دانشگاه های مختلف متفاوت می باشد. بسیاری از دانشگاه ها علاوه بر مشخص کردن حداقل نمره برای کل آزمون یک نمره حداقلی نیز برای بخش ریاضی آن در نظر می گیرند. در قسمت بالایی به برخی از دانشگاه های ترکیه که برای پذیرش دانشجو حداقل نمره تعیین کرده اند اشاره کردیم. دانشگاه های زیر نیز از بهترین دانشگاه های ترکیه می باشند که برای ورود به دانشگاه باید حداقل نمره آزمون SAT را کسب نمایید.

 

  • دانشگاه فنی خاورمیانه (حداقل نمره 1200)
  • دانشگاه حاجت تپه (حداقل نمره 1200)
  • دانشگاه کوچ (حداقل نمره 1440)
  • دانشگاه فنی استانبول (حداقل نمره 1300)
  • دانشگاه بیلکنت (حداقل نمره 1200)
  • دانشگاه قاضی (حداقل نمره 1200)
  • دانشگاه سابانجی (حداقل نمره 1100)
  • دانشگاه آبانت عزت بایسال: حداقل نمره 1000 – حداقل نمره بخش ریاضی 600
  • دانشگاه آک دنیز: حداقل نمره 1100 – حداقل نمره بخش ریاضی 600 (برای رشته های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی)
  • دانشگاه آنادولو: حداقل نمره 1000 – حداقل نمره بخش ریاضی 550
  • دانشگاه چوکوروا: حداقل نمره 1000
  • دانشگاه ارجیس: حداقل نمره 1000 – حداقل نمره بخش ریاضی 500
  • دانشگاه هاران: حداقل نمره 1000 – حداقل نمره بخش ریاضی 550
  • دانشگاه کارادنیز تکنیک: حداقل نمره 1000 – حداقل نمره بخش ریاضی 500
  • دانشگاه مرسین: حداقل نمره 1100 – حداقل نمره بخش ریاضی 600

حتما تا اینجا متوجه شده اید که ملاک بسیاری از دانشگاه ها برای پذیرش دانشجو قبولی در آزمون اس ای تی و گرفتن نمره خوب است. در رشته هایی که متقاضیان بیشتری دارند، مثل رشته پزشکی و دندانپزشکی، دانشجویان باید حداقل نمره قبولی SAT یعنی 1100 را کسب کنند. در مورد سایر دانشگاه های مطرح در دنیا و اطلاع از نمره قابل قبول دانشگاه ها، نیاز است به سایت دانشگاه مورد نظر مراجعه کنید و ببینید رشته ای که قصد تحصیل در ترکیه را دارید چه امتیازی می خواهد.

 

نکته مهم: توصیه می کنیم قبل از ثبت نام در آزمون SAT وبسایت دانشگاه مقصدی که می خواهید در آن تحصیل نمایید را کامل بررسی کنید تا از شرایط و حداقل نمره لازم برای پذیرش در رشته دلخواه خود مطلع شوید.

 

دانشگاه های ترکیه با sat

بسیاری از دانشگاه های ترکیه هر ساله ظرفیت مشخصی را برای پذیرش از طریق آزمون SAT تعیین می کنند. در قسمت های بالایی به برخی از آن ها اشاره کردیم. در این بین از 10 دانشگاه برتر ترکیه فقط دانشگاه استانبول با آزمون اس ای تی دانشجو پذیرش نمی کند. 8 دانشگاه برتر این لیست فقط با آزمون SAT دانشجو می پذیرد از بین این دانشگاه ها فقط دانشگاه آنکارا هم با آزمون یوس و هم با آزمون ست دانشجو می پذیرد.

 

پذیرش با آزمون ست در دانشگاه های اروپایی و آمریکایی

یکی از سوالاتی که بسیاری از متقاضیان از ما می پرسند این است که بعد از گرفتن نتیجه خوب و قبولی در آزمون sat می توانند برای تحصیل در دانشگاه های اروپایی، آمریکایی و کانادایی اقدام کنند یا خیر؟

در جواب به این سوال باید بگوییم که بله، شما می توانید با در دست داشتن مدرک آزمون ست در هر دانشگاهی که با نمره قبولی در آزمون اس ای تی پذیرش داشته اید به تحصیل خود ادامه دهید. البته نکته ی مهمی که در پذیرش دانشگاه های اروپایی و آمریکایی باید مد نظر داشته باشید این است که لازم است ابتدا بررسی کنید که چه امتیازی برای ورود به رشته و دانشگاه مورد نظرتان نیاز است.

چون ممکن است به عنوان مثال دانشگاهی در آلمان با امتیاز 1300 شما را به عنوان دانشجوی رشته پزشکی بپذیرد؛ اما دانشگاهی در ترکیه با امتیاز 1400 هم شما را پذیرش نکند. پس قبل از هر چیز نمرات قبولی برای تحصیل در دانشگاه مورد نظرتان را از طریق وبسایت های دانشگاه ها پیگیری نمایید.

 

کلاسهای آزمون SAT در ایران

کلاس های آمادگی آزمون اس ای تی در ایران در شهر های مختلف مانند تهران، تبریز، شیراز، ارومیه و … به صورت حضوری برگزار می شود. هزینه شرکت در این کلاس ها مختلف می باشد اما عموماً شهریه یک دوره از 12 تا 20 میلیون تومان برای کلاس های عمومی آزمون ست می باشد. کلاس های خصوصی نیز برای متقاضیان برگزار می شود که هزینه های نسبتاً بالایی دارند.

 

 

تجربه آزمون SAT

آزمون SAT همانند آزمون تافل و آیلتس به دلیل این که تلاش بسیاری برای آماده شدن را می طلبد، استرس دانشجو را در هنگام آزمون به همراه دارد. برای جلوگیری از ایجاد استرس بهتر است به بایدها و نباید های آزمون اس ای تی دقت نمایید.

 

  • حتماً اصل مدرک شناسایی و برگه ورود به جلسه را همراه داشته باشید.
  • مداد پاک کن و ماشین حساب تائید شده به همراه داشته باشید.
  • نیم ساعت قبل از شروع آزمون در محل حاضر شوید.
  • بهتر است نوشیدنی و خوراکی برای زمان استراحت بین آزمون داشته باشید.
  • از همراه داشتن کتاب و وسایل دیجیتال مداد رنگی و هرگونه وسایل اضافی خودداری نمایید.
  • در صورت همراه داشتن تلفن همراه در حین امتحان، آن را خاموش و یا به مسئول مربوطه تحویل دهید.
  • در صورت تخلف در به همراه داشتن لوازم ممنوعه، لغو آزمون شما و ضبط وسیله مربوطه جهت بازرسی امکان پذیر است.

 

اگر قصد شرکت در آزمون SAT را دارید می توانید با شماره واتس اپ 09221207383 در ارتباط باشید، مشاوره ی رایگان جزو خدمات گروه آتلاز می باشد. ما با کمترین هزینه ثبت نام شما عزیزان را انجام خواهیم داد.

 

 

 

پاسخ به سوالات متداول کاربران در مورد آزمون اس ای تی

مدت اعتبار آزمون SAT چند سال می باشد؟

اعتبار آزمون SAT در تمامی کشور ها 5 سال و  در کشور ترکیه 2 سال می باشد.

 

در کدام کشور ها آزمون SAT را برگزار میکند؟

در تمامی کشور هایی که توسط آمریکا تحریم نشده باشند. بهترین و در دسترس ترین کشور برای متقاضیان ایرانی، ترکیه می باشد.

 

آیا می توانم در دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت تحصیل کنم؟

بله، بسیاری از دانشگاه های مورد تائید وزارت بهداشت در سرتاسر جهان از طریق آزمون SAT دانشجو می پذیرند. در کشور ترکیه به جز دانشگاه استانبول بقیه دانشگاه های مورد تائید با آزمون اس ای تی پذیرش دارند.

 

با آزمون sat می توانم در کدام کشورها و دانشگاه ها تحصیل کنم؟

از آنجا که مدرک SAT، یک مدرک بین المللی است، شما می توانید در تمامی دانشگاه های جهان که با آزمون sat دانشجو جذب می کنند پذیرش بگیرید.

 

آیا می توان با آزمون SAT در رشته پزشکی و دندان پزشکی پذیرش گرفت؟

بله، عموما برای رشته های پزشکی و دندان پزشکی نمره بالای 1400 مورد نیاز می باشد. اما این نمره در دانشگاه های مختلف متفاوت است.