خرید خانه در ترکیه

خرید ملک در ترکیه

کشور ترکیه به دلیل داشتن آب و هوای بسیار خوب، شباهت فرهنگی که با ایران دارد، رفت و آمد آسان و وجود چندین پرواز از استانبول به سایر شهرهای ایران مورد توجه ی بسیاری از سرمایه گذاران ایرانی و بخصوص کسانی که می خواهند مهاجرت آسانی داشته باشند می باشد. شایعات زیادی درباره خرید خانه در ترکیه وجود دارد و تبلیغات منفی و مثبت زیادی در این زمینه را شاهد هستیم، اما بهتر است قبل از هر چیزی تمامی تحقیقات خود را انجام دهید و نکات مثبت و منفی خرید خانه و سرمایه گذاری در ترکیه را مد نظر داشته باشید و سپس اقدام به خرید خانه در ترکیه نمایید. در این بخش می خواهیم اطلاعات دقیق و به روزی درباره قوانین خرید و فروش خانه در ترکیه را در اختیار شما قرار دهیم. پس با ما همراه باشید و در صورت نیاز به مشاوره می توانید با ما در ارتباط باشید.

قوانین جدید خرید ملک در ترکیه 2023

قوانین جدید خرید ملک در ترکیه

زمانی که شما میخواهید ملکی در ترکیه خریداری نمایید سه حالت وجود دارد:

خرید ملک در ترکیه برای اخذ شهروندی

زمانی که شما می خواهید ملکی را خریداری نمایید تا از طریق آن شهروندی ترکیه را دریافت نمایید و پاسپورت ترک اخذ نمایید باید حداقل قیمت ملک خریداری شده 400 هزار دلار آمریکا باشد، اما نکته ای که وجود دارد و بسیاری از شهروندان ما از آن اطلاع دارند این است که کارشناسان شهرداری باید ملک شما را قیمت گزاری نمایند و این قیمت را در گزارش خود لحاظ کنند. برای مثال شما اگر از شخص یا شرکتی ملکی بخرید که قیمت آن 500 هزار دلار آمریکا بوده باشد و سپس کارشناس ارزش این ملک را 390 هزار دلار قیمت گذاری کند شهروندی به شما تعلق نخواهد گرفت. بنابراین توصیه ما به تمامی هموطنان ایرانی این است که حتما قبل از خرید یک وکیل ترک بگیرید تا کارهای شما را انجام دهد. زمانی که شما ملکی را خریداری میکنید و درخواست شهروندی می دهید تا 3 سال این ملک را نمی توانید بفروشید.

نکته: بسیاری از شرکت هایی که ادعا میکنند که شرکت آنها وکیل مخصوص دارد و تمامی کارهای شما را انجام خواهند داد معمولا زمانی که به مشکل بربخورید سمت شرکت خواهد بود و شما بازنده ی این بازی خواهید بود. پس پیشنهاد دوستانه ی ما به شما این است که حتما با وکیل دادگستری که وکالت خود را در ترکیه اخذ نموده است مشورت نمایید و بدین شکل اقدام نمایید.

خرید ملک در ترکیه برای اخذ اقامت ترکیه

خرید ملک در ترکیه برای اخذ اقامت ترکیه

از آنجایی که دیگر اقامت توریستی یک ساله به افراد جدید داده نمی شود این گزینه متقاضی اش بیشتر شده است. با این روش شما ملک به ارزش 200 هزار دلار باید خریداری نمایید تا برای خود و همسر و فرزندان زیر 18 سالتان اقامت یک یا دوساله ی ترکیه بتوانید بگیرید.

خرید ملک برای سرمایه گذاری در ترکیه

اگر چنانچه بخواهید ملکی خریداری نمایید که ارزش آن از 200 هزار دلار کمتر است نمی توانید از این طریق اقامت دریافت نمایید. برای مثال اگر اقامت دانشجویی یا کاری دارید و می خواهید ملکی خریداری نمایید و در آن ساکن شوید و یا حتی اگر اقامت ترکیه را ندارید و میخواهید ملکی خریداری نمایید و آن را اجاره دهید و نمی خواهید از این طریق اقامت بگیرید، این کار ممکن است.

بهترین سایت خرید خانه در ترکیه

قبل از خرید خانه بهتر است که آگهی ها را در سایت ها بررسی نمایید تا از قیمت حدودی آن مطلع شوید. این کار باعث خواهد شد که ملک خود را گران نخرید و یک آگاهی از قیمت خانه در شهرها، منطقه ها و … داشته باشید. اگر بخواهیم بهترین سایت خرید خانه در ترکیه را نام ببریم می توانیم به سایت صاحبیندن اشاره نمایید. آموزش کار با اپلیکیشن و سایت صاحبیندن را می توانید از این مقاله مطالعه نمایید. سایت های دیگری مانند هپسی املاک Hepsiemlak، زینگات  zingat نام ببریم. در این سایت ها می توانید شهر، منطقه، محله، سن بنا، تاریخ انتشار آگهی، تعداد اتاق و … را فیلتر کنید و به راحتی خانه ی مد نظر خود را پیدا نمایید.

خرید ملک ارزان در ترکیه

در شهرهای کوچک ترکیه مانند، یالواا، مدانیا و … ملک های ارزان نیز می توانید پیدا کنید. اما از این طریق اقامت نمی توانید بگیرید زیرا برای گرفتن اقامت ملکی یک ساله باید حداقل ارزش ملک شما 200 هزار دلار باشد. اما حتی در شهر استانبول نیز می توانید خانه های ارزان در حدود یک میلیون لیر نیز پیدا کرده و خریداری نمایید.

مزایای خرید ملک در ترکیه

مزایای خرید ملک در ترکیه

  • با خرید خانه به قیمت 400 هزار دلار به بالا میتوانید شهروندی ترکیه را بگیرید.
  • با خرید ملک به ارزش 200 هزار دلار در ترکیه می توانید اقامت بگیرید.
  • خرید ملک در ترکیه می تواند یک سرمایه گذاری مطمئن برای شما باشد.

نکاتی که در هنگام خرید ملک در ترکیه باید بدانیم

  • قوانین خرید ملک مربوط به خارجیان هر ساله عوض می شود. قبل از خرید سعی کنید اطلاعات لازم را کسب کنید و ترجیحا با یک وکیل مطمئن مشورت نمایید.
  • برخی از مناطق در ترکیه خرید و فروش آن برای خارجیان ممنوع می باشد.
  • هزینه های مانده آب، برق، گاز و … را قبل از خرید چک کنید.
  • هنگام پرداخت مبلغ، هزینه را بحساب دلالان واریز نکنید، انتقال از طریق اینترنتی صورت گیرد و حتما در بانک انتقال انجام دهد و برگه دویزبلگه را دریافت نمایید.
  • حتما سند رسمی ملک چک شود تا بنام شخص دیگری نباشید و یا خانه در رهن و اجاره ی دیگری نباشد.

مدارک لازم برای انتقال سند ملک در ترکیه:

  • لازم است که شما نامه ی تاییدیه سازمان ثبت اسناد در مورد احراض مالکیت، مالک با آدرس کامل، مساحت و محل واقع شدن ملک با مختصات کامل و یا سند ملک مورد نظر را تهیه کنید.
  • پاسپورت با ارائه ترجمه رسمی به زبان ترکی
  • برگه پایان کار و تسویه حساب مالیات و عوارض شهرداری
  • ارائه بیمه نامه اجباری زلزله برای آپارتمان، ویلا، خانه، دفتر و..
  • یک قطعه عکس 4*6 فروشنده
  • دو قطعه عکس خریدار، دقت داشته باشید که عکس نباید قدیمی باشد.
  • حضور مترجم رسمی و همزمان دو شاهد در صورت عدم صحبت کردن هردو طرف به زبان ترکی استانبولی
  • در صورت حضور وکیل طرفین، اصل و کپی وکالت نامه همراه با ترجمه رسمی با تایید وزارت خارجه و دادگستری کشور صادر کننده.